Fejléc grafikai elem

Érdekességek, aktualitások

2024.07.18. 15:24

Munkaerő-piaci áttekintés – A Pannonjob immár Bács-Kiskun vármegyében is rendelkezik helyi képviselettel

Munkaerő-piaci áttekintés – A Pannonjob immár Bács-Kiskun vármegyében is rendelkezik helyi képviselettel

 
A munkaerő-piaci helyzet Bács-Kiskun vármegyében és Közép-Kelet Magyarországon - az országos tendenciáknak megfelelően - kihívásokat és lehetőségeket egyaránt tartogat a vállalatok számára. A Pannonjob legújabb, kecskeméti irodájának megnyitásával járul hozzá a régió munkaerő-piaci folyamatainak segítéséhez, és támogatja a vállalatokat a minőségi munkaerő biztosításában és a hatékony munkaerő menedzsmentben.
Munkaerő-piaci áttekintés – A Pannonjob immár Bács-Kiskun vármegyében is rendelkezik helyi képviselettel
Aktuális munkaerő-piaci helyzetkép
 

A KSH 2024. júniusi adatai szerint a foglalkoztatottak száma továbbra is országos növekedést mutat, ami érzékelhető Bács-Kiskun vármegyében is. Az év elejei rövid megtorpanást követően a nyár első hónapjában a foglalkoztatottak átlagos létszáma országos szinten 4 millió 749 ezer fő volt, ami 36 ezer fővel több, mint az előző év azonos időszakában. Ez a növekedés azonban nem egyenletesen oszlik el, és több iparág továbbra is munkaerőhiánnyal küzd.

 

A munkaerőhiány különösen sújtja az ipari és szolgáltatói szektort. Az elégtelen munkaerő ellátottság nemcsak a termelést lassítja, hanem a gazdasági növekedést is akadályozza. Tapasztalataink szerint a munkaadók gyakran szembesülnek azzal a kihívással, hogy nehezen találnak megfelelő képzettségű és tapasztalattal rendelkező munkavállalókat.

 
Minőségi munkaerő megtartásának fontossága
 
A munkaerőpiac év eleji megtorpanása lehetőséget adott a vállalatoknak arra, hogy fellélegezzenek egy kicsit, és áttekintsék, majd optimalizálják aktuális foglalkoztatási struktúrájukat. Egyre inkább azt érzékeljük, hogy partnereinknél évről évre nagyobb hangsúlyt kap a minőségi munkaerő megtartása, mely a jelen munkaerő-piaci körülmények között kulcsfontosságú a vállalatok versenyképessége szempontjából. Az munkavállalók folyamatos képzése és fejlődési lehetőségek biztosítása elengedhetetlen ahhoz, hogy hosszú távon is elégedett és motivált munkaerő álljon rendelkezésére. Ez egy olyan terület, ahol a Pannonjob jelentős támogatást tud adni partnerei számára. Legyen szó vezetőfejlesztési programokról, generációmenedzsmentről vagy fluktuációkezelésről – szakképzett és sok éves tapasztalattal rendelkező trénereink személyre szabott programokon keresztül a gyakorlatban valóban alkalmazható segítséget nyújtanak ügyfeleinknek.
 
HR szolgáltatások jelentősége napjaink munkaerő-piacán
 

A magyar munkakultúrában az emberi erőforrás menedzsment sokáig mostoha területnek számított, és ez különösen igaz az ipari, termelő vállalatokra. Habár a multinacionális vállalati kultúra beáramlása és az egyre feszesebbé váló munkaerő-piaci helyzet jelentős változást eredményezett a HR megítélésében, továbbra is rendszeresen tapasztaljuk, hogy a néhány fővel működő HR terület mindennapi nehézségekkel küzd, hogy hatékonyan el tudja látni szerteágazó feladatit. Egy külső szolgáltató bevonása a toborzásba vagy egy adott folyamat, mint például a bérszámfejtés kiszervezése jelentős változást hozhat a vállalati HR működésében. A szervezet növekedésével pedig – különösen egy kritikus munkaerő-piaci helyzetben - a minőségi HR szolgáltatások igénybe vétele elengedhetetlen a munkaerő-piaci kihívások kezeléséhez. A HR szolgáltatók szerepe nemcsak a toborzásban és kiválasztásban, hanem a munkavállalók fejlesztésében és megtartásában is kulcsfontosságú.

Mi a Pannonjobnál a HR folyamatokat teljes körűen lefedő szolgáltatásainkkal járulunk hozzá partnereink fejlődéséhez, és segítséget nyújtunk, hogy hatékonyan kezeljék kihívásaikat.

 
HR szolgáltatások egy karnyújtásnyira - személyes jelenlét már Kecskeméten is
 

Annak érdekében, hogy magas szintű szakmai szolgáltatásokkal tudjuk támogatni a régió vállalatait és munkavállalóit, 2024. július 8-án megnyitottuk legújabb irodánkat Kecskeméten, a Kodály Zoltán tér 9. szám alatt. Az új helyszínen a megszokott magas szolgáltatási színvonalat sok éves tapasztalttal rendelkező, szakértő kollégáink biztosítják az által, hogy segítenek megtalálni, illetve biztosítani az adott problémához legjobban illeszkedő HR megoldásokat. Szolgáltatásaink között szerepel a munkaerő-kölcsönzés, munkaerő-közvetítés, bérszámfejtés, tréning, oktatás, szervezetfejlesztés, coaching, diák- és nyugdíjas-foglalkoztatás, valamint a munkaügyi audit és tanácsadás.

Kecskeméti irodánk megnyitásával nem csak a régió vállalatainak hatékony munkaerő menedzsmentjéhez járulunk hozzá, hanem értékteremtő kezdeményezéseinkkel, szakmai fórumainkkal és HR Klubjainkkal egy hosszú távon is működő, egymást szakmailag támogató közösség kiépítésén is munkálkodunk.