Fejléc grafikai elem

Bérszámfejtés hírek, aktualitások

2021.09.30. 16:26

Miért döntenek egyre többen a bérszámfejtés kiszervezése mellett? (2. rész)

Az elmúlt évek gazdasági-, piaci környezetének köszönhetően egyre több munkáltató dönt bérügyviteli folyamatainak kiszervezése mellett. Ma már kijelenthető az a tény, hogy a bérszámfejtés kiszervezése – a több száz főt foglalkoztató munkáltatók mellett – a KKV szektor számára is megnyugtatóbb megoldás a tevékenység házon belüli ellátása helyett.

Miért döntenek egyre többen a bérszámfejtés kiszervezése mellett? (2. rész)
Cikksorozatunk második részében a 4 legfontosabb érv (Szakmai tudás, Helyettesítésből fakadó biztonság, Felelősségvállalás, Hatékonyság növelés) közül a szakmai tudásra, mint a lehetséges egyik érvre kívánunk rámutatni:
Nagyon gyakori jelenség, hogy a foglalkoztatók fő tevékenységükre koncentrálva egyre kevesebb figyelmet tudnak fordítani a bérszámfejtési folyamataik-, juttatásaik-, belső szabályzataik-, a jogszabályok szerinti működés folyamatos ellenőrzésére, amit egyre inkább nehezít az állandóan változó jogszabályi környezet is. A naprakész tudás házon belüli fenntartása tehát nagy kihívás, huzamosabb idő után pedig a tevékenység ellátása (az egyik legfontosabb belső szolgáltatatás színvonala) óhatatlanul is le tud korlátozódni az azt ellátó személy egyéni szakmai felkészültségének, habitusának szintjére.

A bérszámfejtés kiszervezése azonban egyfajta állandó szakmai felügyelet és állandó innovációs lehetőséget nyújt a munkáltatóknak, hiszen amellett, hogy a hibátlan és jogszabály szerinti elszámolásokért hónapról hónapra szavatol a szolgáltató, az általa ismert legjobb gyakorlatok-, szaktudásuk megosztásával versenyképesebbé válhat a szolgáltatást igénybe vevő. Például, ha egy új juttatási rendszeren, vagy a megrendelések ingadozásából fakadó ciklikusság leküzdésén-, a munkaidő egyenlőtlenségéből fakadó ügyviteli problémákon kell dolgoznia egy munkáltatónak, biztos lehet abban, hogy a szolgáltató tarsolyában vannak kész megoldások-, kidolgozott lehetséges alternatívák ezen kihívásokra. Egy jó szolgáltató beépíti szolgáltatásába szakmai tudását, profizmusát, így a szolgáltatást igénybe vevőnek nem marad más hátra, mint hátradőlve igénybe venni a mások által már alkalmazott legjobb gyakorlatokat.
 

Bővebb információért keresse munkatársunkat bizalommal:

Szalai Balázs
Tel: +36 20 911 9239
E-mail: szalai.balazs@pannonjob.hu