Fejléc grafikai elem

Szervezetfejlesztés

2022.01.20. 16:43

5 TIPP A MOTIVÁLÓ MUNKAHELYI KÖRNYEZET KIALAKÍTÁSÁHOZ

A mostani munkaerő piaci helyzetben sajnos sok cég küzd fluktuációval, munkavállalóik kiégésével, valamint a pandémia és a távmunka okozta általános negatív hangulattal, elidegenedéssel. Ugyanakkor fontos, hogy nehéz helyzetekben is törekedjünk a dolgozói bizalom megtartására, munkavállalóink motiválására, folyamatos fejlesztésére és a csapat összetartására.
5 TIPP A MOTIVÁLÓ MUNKAHELYI KÖRNYEZET KIALAKÍTÁSÁHOZ

Alábbi cikkünkben összegyűjtöttünk öt tippet, amelyekkel segíthetjük dolgozóinkat, hogy továbbra is biztonságban érezzék magukat és motiváltak maradjanak.
 

1. „ÉRTHETŐEN ÉS RENDSZERESEN TÁJÉKOZTATNAK”

Fontos a munkavállalók számára történő rendszeres, érthető, minden fontos információt tartalmazó tájékoztatás. Ez az egyik alapja a szervezeti bizalomnak, hogy a munkavállalók mindig egy kijelölt hivatalos forrásból kapják meg a friss és érthető információt. Emellett, megnyugtató számukra, ha tudják, hogy kihez fordulhatnak kérdéseikkel.

2. „SZÁMÍT A VÉLEMÉNYEM”

Etikai kötelességünk, hogy lehetőséget biztosítsunk a munkavállalóknak panaszaik, problémáik közlésére. Ugyanakkor a visszajelzések adminisztrálása mellett a legfontosabb azok elemzése, és itt nem csak azokról az esetekről van szó, amikor jogi folyamatot von maga után egy súlyos szabálysértés, hanem olyan visszajelzésekről is, amelyek marginálisnak tűnhetnek első ránézésre.
Az apróbb problémák feltárására alkalmas a dolgozói elégedettségmérés, hiszen a munkavállalók sokszor nem tesznek komoly lépéseket egy-egy kisebb kellemetlenség miatt, viszont ha felhívják őket és megkérdezik a véleményüket, egyrészt érzik, hogy fontos a véleményük, másrészt pedig gyakran mutathatnak rá apróbb repedésekre a szervezeti működés egészében. Ezek ismeretében pedig megelőzhetjük a később begyűrűző olyan nagyobb problémákat, mint amilyen a fluktuáció.

3. „EGY CSAPAT VAGYUNK”

A csapatépítő programok lehetőséget adnak arra, hogy a vezetők közelebb kerüljenek beosztottjaikhoz és az egyes munkacsoportok is szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki egymással. Ezeknek a programoknak a szerepe tehát nem elhanyagolható a szervezet életében. Csapatépítők, közös reggelizések és ebédek, társasjátékozás, közös sporttevékenységek.. csak néhány ötlet, amivel növelni tudjuk csapatunk kohézióját. Az aktuális járványügyi helyzet figyelembevétel pedig természetesen online programokkal helyettesíthetjük ezeket az eseményeket.

4. „FEJLŐDHETEK”

A munkavégzéshez szükséges Excel, Outlook, munkavédelmi és egyéb tanfolyamok mellett fejleszthetjük kollégáink nyelvtudását, kommunikációs készségét, stressz tűrő képességét, és még sok egyéb programmal növelhetjük a dolgozói hatékonyságot, motiváltságot. A különböző oktatások mellett számos munkavállalónk léphet fel átképzéssel, áthelyezéssel kapcsolatos kéréssel, ennek kezelésére, lefolytatására is érdemes egy folyamatot kiépíteni.

5. „MEGAJÁNDÉKOZNAK”

Nem pénzbeli juttatásokkal szintén növelhetjük dolgozóink elköteleződését, ilyenek lehetnek az ingyenes színházi előadások, könyvesboltokban és edzőtermekben vagy egyéb szolgáltatóknál nyújtott különböző kedvezmények, bankoknál biztosított munkavállalói csomagok, de kifejezhetjük dolgozóink megbecsültségét apróbb karácsonyi ajándékkal, nőnapi megemlékezéssel, húsvéti csoki átadásával.

Manapság egyre nagyobb hangsúlyt kap az élet valamennyi terület a tudatosság. A munkahelyeken, ahol sokszínű személyiségek együttes munkáját és mindennapjait koordináljuk, pedig kiemelten fontos, hogy a projektek menedzselése mellett, fejlesszük a dolgozókat körülvevő közeget, hangulatot is.